myaupairadventures.reismee.nl

De eerste vakantieweek van de kinderen

Hey!

Leuk dat jullie weer de moeite nemen om mijn blog te lezen. De afgelopen weken kon ik doordeweeks steeds weer wat meer buitenshuis voor mezelf doen en in de weekenden heb ik veel afgesproken met vriendinnen. Zo ga ik bijvoorbeeld regelmatig koffie halen, nadat ik Arthur af heb gezet op school. Vaak neem ik ook een boek mee en ga ik op de Castle Grounds (een park in de stad met een mooi uitzicht als je boven zit) zitten. Met vriendinnen ging ik voorheen vaak picknicken in het park of een rondje wandelen, maar nu de cafeetjes ook hier weer open zijn, gaan we ook wel eens ergens koffiedrinken of lunchen.

Overdag heb ik dus meestal de tijd voor mezelf, maar afgelopen week was dat anders. Mijn beide gastouders moesten werken en het was de eerste week van de vakantie voor de kinderen. Een paar weken terug vroegen mijn gastouders of ik het erg zou vinden om die week met de kinderen te spenderen en het leek mij wel leuk om nog wat meer tijd met de kinderen door te brengen, omdat ik natuurlijk al bijna weer naar huis ga. Ergens zag ik er wel een klein beetje tegenop, maar toch begon ik maandag vol frisse moed aan de week.

Inmiddels pas ik op de maandag ook een paar uurtjes op het nichtje van de jongens, Sophie, omdat haar kinderopvang op maandag geen plek meer voor haar had door de regelingen m.b.t. het Corona-virus. Dus op maandag ben ik met drie kinderen vertrokken naar de speeltuin in het dorp; de jongens waren al maanden niet meer naar de speeltuin geweest, want ook deze waren gesloten. Daar hebben we ons vermaakt tot een uur of 13:00 en toen was het alweer tijd om Sophie naar huis te brengen. Ik nam de jongens mee, zodat we nog even met hun puppy konden knuffelen en spelen, en de rest van de middag hebben we gewoon thuis gespeeld.

Op dinsdagochtend ben ik met ze naar de stad gereden, om naar de bibliotheek te gaan en een ijsje te halen. Dit was een groot succes en 's middags waren we weer gewoon thuis. Op woensdag had Theo een 'playdate' bij een klasgenootje die hier vlakbij woont, dus ik ben met Arthur weer naar Guildford gereden en daar hebben we koffie/warme chocolademelk gedronken. Vervolgens liepen we een beetje rond in de stad en het parkje en liepen we per toeval langs een speeltuin. Daar heeft hij zich nog even vermaakt en daarna zijn we weer richting huis gereden. Vlak daarna kwam Theo alweer thuis en hebben we wat spelletjes gespeeld.

Gisteren hadden we een reservering om te midgetgolfen om 13:00 in Old Woking (dat ligt hier vlakbij). De ochtend was ons dus vrij en volgens mijn gastmoeder zou er daar in de buurt ook een grote speeltuin zitten. We zijn erheen gereden en de kinderen hebben zich ruim 2 uur vermaakt in de speeltuin, terwijl ik rustig mijn boek kon lezen. De midgetgolf was leuk, ook al zijn ze niet altijd even geduldig. Daarna nog even wat gedronken in het restaurantje daar en toen was het ook alweer 15:00 toen we thuis waren. Omdat ze de hele dag buiten in de weer waren geweest, hebben we lekker met zijn drietjes een film gekeken (Home Alone 2, naar de keuze van de jongens haha).

Vandaag was het mooi weer en Sophie zou met haar moeder langskomen om te zwemmen vanmiddag, dus dan zouden we thuis zijn. De jongens hadden het gisteren zo leuk in de speeltuin, dat we daar vanochtend weer heen zijn geweest. Zij hebben zich weer een uur of 2 vermaakt en ik heb in alle rust kunnen studeren, terwijl ik af en toe even keek of de kinderen zich nog vermaakten. Als het aan hun lag, hadden ze er denk ik de hele dag willen zijn. Vanmiddag hebben ze dus lekker gezwommen in de tuin, terwijl ik aan het pootjebaden was en nu zijn ze alweer boven aan het douchen, om vervolgens lekker naar bed te gaan.

Ik heb een leuke week gehad, maar ben wel blij dat het straks lekker weekend is en ze daarna twee weken lang, overdag, naar zomerkamp gaan. Dan heb ik de dagen ook weer een beetje voor mezelf, want hoe leuk het deze week ook was, het was ook best vermoeiend.

Nog twee weken en vier dagen te gaan, en dan ga ik alweer naar huis! Voor die tijd horen jullie vast nog van me.

Veel liefs,

Manouk

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active