myaupairadventures.reismee.nl

Eerste theatertripjes, Londen & Nieuwe vrienden

Het is alweer 3 weken geleden dat ik mijn vorige blog schreef. Vandaag ben ik hier precies een maand, en het bevalt nog steeds goed! Waar er 3 weken geleden voorzichtig contacten begonnen te komen, heb ik nu al veel nieuwe mensen ontmoet. De Nederlandse au pair met wie ik naar de bioscoop ben geweest (zie vorige blog) heeft mij toegevoegd aan een groepsapp met een aantal andere au pairs uit de omgeving. Toen ik zag dat er op 8 februari een balletvoorstelling was in Woking (een stad in de buurt) die ik graag wilde zien, heb ik in die groepsapp gevraagd of er iemand mee wilde; drie meiden reageerden enthousiast, dus gingen we met zijn vieren naar het theater en diezelfde avond hebben we nog wat gedronken in Guildford. De zondag daarop heb ik koffiegedronken met een au pair uit Oostenrijk (dat zouden we al eerder gedaan hebben, maar dat kon toen helaas niet doorgaan), dus dat was weer een nieuw contact.

De daaropvolgende week was een gewone werkweek voor mij en er waren geen bijzonderheden. Op zaterdag 15 februari was er een au pair meet-up in Londen, georganiseerd door het Engelse au pair bureau waar ik aan gekoppeld ben. Dit leek me een leuke kans om nog meer mensen te ontmoeten en aangezien dat pas om 15:00 begon, kon ik 's ochtends mooi Londen in. Ik kwam rond 11:30 aan op London Waterloo en ben vanaf daar naar een koffiezaak/bakker gelopen, die ik heb leren kennen toen ik met mijn zus in november 2018 in Londen was. Hier heb ik in alle rust koffie gedronken en wat gegeten. Het plan was om daarna even rond te lopen, maar aangezien het regende had ik daar niet zoveel zin in. Ik had mijn boek meegenomen, dus ik ben blijven zitten en heb wat gelezen totdat het tijd was om te gaan. Vanaf de koffiezaak zou het ongeveer een uur lopen zijn naar de plek waar we hadden afgesproken voor de meet-up. We hadden afgesproken op King's Cross Station en toen iedereen daar was, hebben we ergens koffie gedronken en taart gegeten. Ik zat tegenover een meisje uit Finland en het was erg gezellig; ik heb op het eind ook telefoonnummers met haar uitgewisseld, zodat we een keer iets af kunnen spreken.

De zondag verliep vrij rustig; Theo had een kinderfeestje in een sporthal, en ik ben met Arthur en mijn gastmoeder in diezelfde sporthal wezen schaatsen. Na het feestje zou mijn gastvader met de kinderen en de hond een paar dagen naar vrienden gaan, aangezien hij en de kinderen vakantie hadden. Zij zijn vanaf de sporthal gelijk doorgereden en ik had met mijn gastmoeder een heerlijk rustig filmavondje. Op maandag ging ik met mijn gastmoeder naar de musical Waitress in Londen (deze kaarten hadden we geboekt op de dag dat ik hier aankwam), dus 's ochtends gingen we samen met de trein naar Londen. Zij ging werken en ik ging opnieuw Londen in, maar nu samen met een andere au pair uit Spanje; haar gastkinderen zijn vriendjes van Theo & Arthur en gaan ook naar dezelfde school, dus ik zie haar bijna dagelijks op het schoolplein. Eerst zijn we naar de National Gallery geweest, vervolgens hebben we ergens wat gegeten, en daarna hebben we met name veel gelopen (ik heb die dag volgens mijn telefoon ongeveer 30.000 stappen gezet!). Toen was het tijd voor haar om naar huis te gaan, dus ik ben met haar meegelopen naar het station en ben vervolgens naar de Shake Shack gelopen, waar ik met mijn gastmoeder had afgesproken. We hebben hier samen wat gegeten en zijn daarna naar het theater gelopen. We hebben een fantastische avond gehad, en hebben een paar acteurs/actrices ontmoet, waaronder Sara Bareilles (zij heeft de muziek en liedteksten geschreven, en speelt momenteel de hoofdrol) dus dat was erg leuk.

Dinsdag heb ik heerlijk uitgeslapen en had ik de hele dag voor mezelf, aangezien de kinderen en mijn gastvader nog steeds weg waren en mijn gastmoeder aan het werk was. Op dinsdagavond kwamen de kinderen weer terug en ook de peetvader van Theo kwam een paar dagen logeren. Op woensdag was mijn gastvader jarig en zijn we met zijn allen pizza wezen eten in de stad en de rest van de week was vrij rustig. Op vrijdag vroeg de Nederlandse au pair met wie ik naar de bioscoop ben geweest of iemand dit weekend mee wilde naar de bioscoop, dus op zondag ben ik met een aantal meiden naar de film geweest, maar verder was het weekend vrij rustig. De peetvader van Theo is vrijdag aan het eind van de middag vertrokken en op zaterdag kwamen de moeder en zus van mijn gastvader logeren, dus dat was ook gezellig.

Gisteren is school weer begonnen, dus de normale routine is weer terug en ik moet zeggen dat ik dat ook wel weer fijn vind. Hoewel deze week ook niet de geheel normale routine is, want donderdag komt Sanne (ik vermoed dat iedereen die dit leest, wel weet dat dat mijn zus is, maar toch) hierheen voor een paar dagen! Voor de zaterdag hadden we een paar weken geleden al kaarten geboekt voor twee musicals, maar aangezien Waitress zo mooi was hebben we die erbij geboekt op vrijdagavond. Nog maar 2 dagen totdat ik haar op kan halen van het station en kan knuffelen!

Voor nu sluit ik deze blog af en hoop ik jullie gauw weer leuke dingen te kunnen vertellen.

Veel liefs,

Manouk


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active