myaupairadventures.reismee.nl

De eerste week

Inmiddels heb ik mijn eerste week als au pair alweer achter de rug. Daar zal ik jullie zo meer over vertellen, maar ik zal eerst nog even wat context geven. Ik ben namelijk au pair van twee jongens, Theo van 7 en Arthur van 6. Ze wonen in een dorpje in graafschap Surrey en het duurt met de trein ongeveer een halfuurtje voordat je in Londen bent.

25 januari ben ik naar Engeland vertrokken. Mijn ouders en mijn zus brachten me naar het vliegveld in Düsseldorf en na het afscheid ben ik het vliegtuig ingestapt. Om 15:00 arriveerde ik op het vliegveld in Londen en daar werd ik opgehaald door de jongens en hun vader. Ze waren gelijk enthousiast en daardoor voelde ik me heel erg welkom. Na een ruim halfuurtje rijden kwamen we thuis aan en daar ontmoette ik de moeder en de voormalige au pair; hij heeft me de eerste 4 dagen wegwijs gemaakt in zijn leven als au pair bij dit gezin. Dat was heel fijn, want dan stond ik er niet gelijk alleen voor. Ik kreeg van de kinderen gelijk een rondleiding door het huis en daarna hebben we even thee gedronken. Daarna heb ik even met de jongens gespeeld en al snel stond het eten op tafel. Na het eten ben ik naar boven gegaan om mijn koffers uit te pakken, nog even wat tv gekeken, en daarna ben ik gaan slapen.

De volgende ochtend heb ik met Arthur, mijn gastmoeder, een vriendje van Arthur en zijn moeder een wandeling gemaakt in het bos. Zo werd ik gelijk een beetje bekend in de omgeving. 's Middags gingen we naar de kerk waar Theo met zijn koor moest zingen en daarna zijn we met zijn zessen uit eten geweest als afscheid van de voormalige au pair en als welkom voor mij. 's Avonds ben ik weer op tijd naar bed gegaan, want de volgende ochtend zou de wekker vroeg gaan.

De eerste 'werkdag' was voor mij nog makkelijk, omdat ik met name meekeek met de voormalige au pair. Het waren veel indrukken om te verwerken, maar het was wel leuk en niet heel moeilijk. 's Middags ben ik al naar school gereden en dat ging eigenlijk al best wel goed. Toen we terugkwamen van school heeft hij voor de kinderen gekookt en heb ik even tv met ze gekeken. Daarna hebben de kinderen gegeten en hebben we nog een spelletje gedaan. Toen kwamen de ouders thuis en was het bedtijd voor de kinderen; deze routine doen de ouders altijd zelf. Daarna hebben wij gekookt en gegeten; kinderen en ouders eten hier dus doordeweeks niet samen. Dat vond ik eerst best wel gek, maar je went er wel snel aan.

De daaropvolgende dagen heb ik veel gereden en ik ben nu eigenlijk al wel gewend aan het links rijden. Op dinsdag heeft hij me het centrum van Guildford laten zien; dit is de stad waar de kinderen naar school gaan en waar het meeste te doen is in de buurt. Verder zagen de dagen er een beetje hetzelfde uit als de maandag, dus zo kwam ik al snel in de routine.

Donderdagochtend vroeg is de voormalige au pair naar huis vertrokken en ben ik, nog voor de zekerheid, met de vader naar school gereden. 's Middags heb ik de kinderen wel alleen opgehaald en dit ging prima, dus dat was superfijn voor mijn zelfvertrouwen. De avondroutine heb ik toen voor het eerst zelf gedaan en dat ging eigenlijk ook wel makkelijk. Ik moet wel zeggen dat de moeder al vroeg thuis was, dus die stond standby om het maar even zo te zeggen. De vrijdag ging eigenlijk een beetje hetzelfde als de donderdag, maar ik had inmiddels wat telefoonnummers van andere au pairs gekregen, waaronder die van een ander Nederlands meisje. Zij zou met wat andere meiden naar de bioscoop gaan zaterdag en ze vroeg of ik meewilde. In de weekenden ben ik vrij, dus dat leek me een mooie gelegenheid om mensen te leren kennen. Uiteindelijk zijn we maar met zijn tweeën geweest, maar het was wel gezellig dus de eerste contacten beginnen ook al vorm te krijgen.

Vandaag was een rustig dagje. Ik heb uitgeslapen en de was van de kinderen opgeruimd (aangezien dit een van mijn taken is). Daarna heb ik even met mijn ouders en zus gevideobeld (is dat een woord?) en daarna nog een poosje alleen met mijn zus. Daarna werd me gevraagd of ik thuisbleef en zo ja of ik dan even op de kinderen wilde passen, omdat de ouders graag samen wilde hardlopen. Ik vond dat geen probleem want ik had toch geen plannen en ze gaven me er zelfs wat extra loon voor (dat had absoluut niet gehoeven, maar wel superlief!). Ik heb Monopoly met ze gespeeld en toen dat afgelopen was, kwamen ze alweer thuis. Daarna hebben we met zijn allen gegeten, heb ik de schooltassen voor de kinderen ingepakt en hun schooluniformen klaargelegd. Vervolgens ben ik met een kop thee naar boven gegaan, heb ik nog even wat tv gekeken, gedoucht en nu schrijf ik deze blog.

Al met al is de eerste week goed bevallen en zit ik hier de komende maanden wel op mijn plekje. Woensdag ga ik koffiedrinken met een andere au pair uit Oostenrijk en ga ik zelf even Guildford in, dus dat is een leuk vooruitzicht. Hopelijk heb ik jullie een beetje mee kunnen nemen in hoe mijn eerste week eruit zag. Voor nu zeg ik in ieder geval slaap lekker, want morgen gaat de wekker weer om 6:00.

Tot de volgende blog!

Liefs,

Manouk

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active